nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:



Kaj je v resnici koreografski slog Nacha Duata? Očitno sledi balanchinovski ideji »muzikalnega giba«, njegova postavitev telesa že v vertikalah močneje uporablja tla, ki so odločilna tudi pri koreologiji prostorskih postavitev (red tlorisa je eden njegovih močnejših, izrazito konvencionalnih baletnih elementov), vpliv Kyliána pa je v njegovo delo vnesel kombinatoriko baleta s tehniko graham, ki se kaže predvsem v uporabi znamenitih kontrakcij v spuščenem telesnem centru (ta je ekstremen predvsem takrat, ko pri Duatu vznikne telo Aileyja), kar španski koreograf v različnih vertikalnih, horizontalnih in celo talnih kombinacijah izrablja pri ritmiziranju telesa, vsekakor do konca podrejenega glasbi. Palimpsestni balet je v njegovem gibu zaznati tudi pri dosledno urejenih linijah rok in nog, ki se simetrično skulpturalizirajo v zaključene figure (kar je najbolj opazno seveda posebej pri duetih).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA