nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:



Iz zapisanega torej izhaja, da strokovna komisija pri MzK ne presoja na osnovi izpričanih in empirično preverljivih dejstev, kot so veljavna letna poslovna in finančna poročila, ki jih preverja in potrjuje svet javnega zavoda, ter prav tako tudi ne na osnovi lastnih in drugih kritiških ocen posameznih javno izvedenih premiernih uprizoritev in uresničenega repertoarja v določenem koledarskem letu ter kolikor mogoče celostnega in objektivnega soočenja vseh teh preverljivih podatkov in strokovnih ocen z javno deklariranim poslanstvom in nalogami, kot so te zapisane v sklepu vlade o ustanovitvi tega javnega zavoda. O predlogu zmanjšanja deleža subvencije za program, ki ga komisija sicer priznava, a ga poskuša s pretvorbo v odstotni delež od celotne subvencije skrajno zminimalizirati, so torej člani komisije odločili zgolj na osnovi (posebej v umetnosti!) močno neotipljivih domnev in predvidevanj o tem, kaj morejo šele pričakovati na osnovi predloženih naslovov načrtovanih premiernih uprizoritev, njihovih predvidenih nosilnih odrskih interpretov ter bolj ali manj zanesljivih finančnih predračunov predlagatelja. V tej točki se je drastično razkrilo, da od ministra izbrani ugledni umetniki, dramaturgi ter literarni in gledališki kritiki, ki tokrat sodelujejo v uprizoritveni komisiji, po naravi uveljavljene metodologije in postopkov presojanja presenetljivo prostodušno širijo svoje strokovne pristojnosti in odgovornosti najmanj še na področji ekonomije in futurologije ter da s svojo umetniško »strokovnostjo« zlahka prevzemajo nase odgovornost za obseg in kakovost neposrednega poseganja države (oz. ustanovitelja in financerja programa v javnem interesu) v nekdaj vsaj politično močno deklarirano programsko avtonomijo umetniškega vodstva javnega zavoda, ki, paradoksalno, na izvajalski strani zastopa to isto umetniško »stroko«.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA