nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:

Intenca predlagatelja spremembe zakona je očitno ta, da v 8. in 9. razredu dopušča pri treh predmetih (slovenščini, italijanščini ali madžarščini in pri matematiki in tujem jeziku) namesto sedanjega nivojskega pouka prav vse modele diferenciacije. Sprememba zakona torej predpostavlja, da je za učence 8. in 9. razreda enako, če šola zanje izvaja notranjo ali zunanjo diferenciacijo - kakor da bi bila druga zgolj učna metoda, ki jo je mogoče poljubno menjati in uporabljati po strokovni presoji, ne pa zahtevna organizacijska oblika, pri kateri mora država poskrbeti za zakonska varovala pred slabostmi, ki bi jih lahko prinašala.

Doslej je bila zakonodaja jasna: trajna delitev učencev 8. in 9. razreda je bila dopustna samo zato, ker so bili za nivojski pouk ustrezno pripravljeni učni načrti, ker so se učenci po posvetu s starši, učitelji in svetovalno službo sami odločali za razporeditev v nivojsko skupino in ker so bila v podzakonskih aktih zagotovljena tudi druga varovala, o katerih so bili strokovnjaki mnenja, da so nujna za izvajanje zunanje diferenciacije pri treh predmetih v zadnjih dveh letih devetletke.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA