nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:

Zdi se, da je prav v izbrani arhaičnosti medija iskal in v veliki meri našel primerno stopnjo stilizacije in pravljične eksotičnosti videza, s katerim poskuša živo in neposredno presenetiti sodobnega gledalca, večinoma sistematično »uspavanega« z nasilno poenostavljeno dramaturgijo ter ploskovito vizualizacijo sodobne medijske industrije zabave. Ker se zdi uveljavljena zvestoba arhaičnosti kljub opaznim okrajšavam in zgostitvam še vedno razmeroma zahtevna preizkušnja za sodobnega gledalca, velja toliko bolj pozdraviti domislice, ki dogajanje lahkotno in nevsiljivo približujejo otroški igrivosti in domišljiji ter mimogrede spodbujajo tudi dodatne pomene (npr. topel, mehak in igriv kuža, ki spremlja Ofelijo, ali zloslutni črn mačkon, ki ga Hamlet pred zaključnim dvobojem z Laertom nažene kot poslednjega znanilca svojega notranjega dvoma, potem ko spozna: »Pripravljen biti, to je vse!«). Ljubitelj in poznavalec marionetnega gledališča bi na nekaterih mestih znane zgodbe (kot so npr. mišnica, utopitev Ofelije, sabljaški dvoboji) pričakoval več učinkovite (kdaj tudi nekonvencionalne) izrabe specifičnih izrazil lutkovnega medija oz. animacije materiala, a se zdi, da je režiser s soustvarjalci tudi na teh mestih hote vztrajal znotraj izbrane konvencije, da bi z njo toliko bolj konsistentno, neposredno in prepoznavno nagovoril današnjega gledalca.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA