nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2005, poved v sobesedilu:



Ni skrivnost, da ju poleg športnih čustev močno spodbuja politika, natančneje njeni igralci, ki za razlago svojega videnja obstoječih razmerij in argumentiranje stališč potrebujejo tako stvarne, (navidez) enoznačne in racionalne izraze kot metaforično besedje, s katerim merijo na čustveni odziv naslovnika. Od aktualnih bi lahko v prvo skupino uvrstili prodajo (Mercatorjevih) kapitalski deležev, zakonodajni referendum (iz latinskega referre - prinesti, sporočiti), denar davkoplačevalcev, zaupnico vladajoči koaliciji (iz latinskega coalescere - zvezati), voliti, suverena, legitimnost in voljo, na drugi pol pa prodajo pod mizo, kravjo kupčijo (uporabljajo ju opozicija in mediji pri nepregledni prodaji Mercatorjevih deležev), slovensko pravljico in najboljšega soseda (reklamno geslo, ki ga kot sinonimno zamenjavo za družbo Mercator nekritično ponavljajo mediji).

Za tekmece v merjenju moči, toliko prej politične, je v navadi, da skušajo nasprotnika potolči in podporo javnosti pridobiti s čustveno nabitimi sintagmami.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA