nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2005, poved v sobesedilu:

»Muziciranje je usklajenost duha in čutov, naši čuti pa so vrata v resničnost,« pravi Harnoncourt, ki je tokrat prepričal z nekonvencionalno uprizoritvijo Bizetove opere, za katero je našel zanimivo interpretko v 34-letni Parižanki Nori Gubisch, ki je letos spomladi že navdušila v pariški operi Bastille v krstni izvedbi Dusapinsove glasbene drame Perela. Harnoncourt, v svetu je zaslovel s svojevoljnimi, a skladateljem in duhu časa zvestimi interpretacijami oper Monteverdija in Mozarta, si je za razlago vročekrvnega lika izbral sporno nemško režiserko Breth, ki nam je podala zgodbo kot preprosto, a izzivalno »ilustracijo« o mevžastih moških brez fantazije in (zdravo)čutnih ženskah, ki ne marajo zapečka.

Kot protiutež temperamentni ženski junakinji si je Harnoncourt izbral še blaznega zaljubljenca, viteza iz časa Velikega. Haydn je iz Ariostovega renesančnega epa furioso, ki je bil odsev najsijajnejših moralnih in umetniških teženj italijanske renesanse, ustvaril tragikomično opero (morda farso) , ki so jo v Gradcu izvedli koncertno 13. in 14. julija.

V pestrem koncertnem programu festivala Styriarte so spet nastopili imenitni glasbeniki.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA