nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2005, poved v sobesedilu:

Opazni vplivi konkurenčnih zasebnih oz. komercialnih produkcij, ki jih je npr. v informativnih programih javne televizije o kulturi mogoče zaslediti v očitnem zgledovanju Magneta v Dnevniku nacionalke pri Pop in v konkurenčni informativni oddaji 24 ur, ali pri porazni redukciji igranega oz. dramskega programa javne televizije domala le še na t. i. situacijske komedije, naročene pri zunanjih producentih »na ključ«, sicer nimajo samo negativnih posledic (stalna misel ustvarjalcev na gledanost, konkurenčnost, prepoznavnost znotraj široke mednarodne ponudbe je gotovo lahko tudi spodbuda kreativnosti in zdrave ambicioznosti), vsekakor pa kažejo na to, da na nacionalki ta čas ne branijo in razvijajo dovolj svojih posebnih kapacitet in kvalitet, ki izvirajo iz doseženega, tradicije, poslanstva opravljanja javne službe in ne nazadnje tudi posebnega načina financiranja.

V gornji luči se nam zdi pomembna za naprej (čeravno zapisana preveč splošno in za državo kot ustanoviteljico javnega zavoda premalo zavezujoče) zakonska obveza, da mora RTV Slovenija v strukturi svojih programov v javni službi »zagotoviti večinski delež kulturnih, umetniških, informativnih, dokumentarnih in izobraževalnih vsebin« (5. člen).
Teh nalog pač zasebne hiše nimajo in pri teh programih se konkurenčnost nacionalke tudi ne more uveljavljati in vrednotiti na enak način, kot npr. pri športnih, zabavniških in drugih komercialno donosnejših programskih sklopih.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA