nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2005, poved v sobesedilu:



V dosedanji javni polemiki o predloženem zakonu smo (spet lahko zapišemo - po pričakovanju) povsem pogrešali razumevanje tega našega edinega javnega zavoda na področju produkcije in posredovanja radijskih in televizijskih programov tudi kot največjega kulturnega proizvajalca in posrednika v najširšem pomenu besede s potencialno najobsežnejšo, najraznovrstnejšo in najširšo areno poslušalcev oz. gledalcev. Dejstvo je, da se vsem posamičnim bolj in manj upravičenim kritikam navkljub javni zavod RTV Slovenija prav s svojimi kulturnimi programi najbolj očitno razlikuje od konkurenčnih zasebnih radijskih in televizijskih ponudnikov in da bo to svoje poslanstvo »javne službe« na področju produciranja in posredovanja umetnosti in kulture, informiranja o njej, dokumentiranja in izobraževanja moral v prihodnosti po količini in kakovosti le še razvijati. Opazni vplivi konkurenčnih zasebnih oz. komercialnih produkcij, ki jih je npr. v informativnih programih javne televizije o kulturi mogoče zaslediti v očitnem zgledovanju Magneta v Dnevniku nacionalke pri Pop in v konkurenčni informativni oddaji 24 ur, ali pri porazni redukciji igranega oz. dramskega programa javne televizije domala le še na t. i. situacijske komedije, naročene pri zunanjih producentih »na ključ«, sicer nimajo samo negativnih posledic (stalna misel ustvarjalcev na gledanost, konkurenčnost, prepoznavnost znotraj široke mednarodne ponudbe je gotovo lahko tudi spodbuda kreativnosti in zdrave ambicioznosti), vsekakor pa kažejo na to, da na nacionalki ta čas ne branijo in razvijajo dovolj svojih posebnih kapacitet in kvalitet, ki izvirajo iz doseženega, tradicije, poslanstva opravljanja javne službe in ne nazadnje tudi posebnega načina financiranja.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA