nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2005, poved v sobesedilu:

Že zaposleni učitelji se izobražujejo bodisi izredno (vpisujejo se v tretji letnik ustreznega študijskega programa) bodisi v različnih smereh podiplomskega študija in v različne programe strokovnega izobraževanja. Dr. je za Delo povedala, da na fakulteti uvajajo tudi programe izpopolnjevanja za tiste, ki so že zaključili dodiplomsko izobraževanje, pa morda nimajo pedagoško-andragoške izobrazbe, bi pa želeli delati v vrtcu (izpopolnjevanje za področje predšolske vzgoje) ali potrebujejo specialna znanja za delo v zavodih oziroma ustanovah za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami (specialna in defektološka dokvalifikacija).

Glede na pestrost programov, pojasnjuje, je težko oceniti sodobnost ali nesodobnost izobraževanja prihodnjih učiteljev, saj lahko na Pedagoški fakulteti v Ljubljani na eni strani zasledimo zelo sodobne programe in metode dela (seminarsko in projektno delo, eksperimentalne vaje, igre vlog, terensko delo, vodenje portfolija ...), na drugi strani pa tudi le klasične pristope (predavanja), ki lahko študente enako dobro spodbujajo k dejavnemu sodelovanju, lahko pa so rutinska in monotona. »Vzroki manj kakovostnega dela so različni, med njimi so tudi objektivni (pomanjkanje sodobne opreme, velike skupine študentov in premalo učiteljev in sodelavcev zaradi omejujočega zaposlovanja v visokem šolstvu), na nekaterih študijskih programih se srečujemo tudi z manj motiviranimi študenti, ki jim je bil vpis na pedagoško fakulteto »izhod v sili«, saj se zaradi slabšega uspeha niso uspeli vpisati na želeno fakulteto.«



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA