nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2005, poved v sobesedilu:



Prolog in epilog Letalca sta simptomatična za klasično biografsko dramo; Scorsese film odpre s hipnim prizorom iz Hughesove mladosti, s katerim razkrije genezo njegove obsedenosti s čistočo, patološkega strahu pred osebnim stikom in vsemi možnimi zunanjimi vplivi, ter sklene s sekvenco kongresnega zaslišanja, med katerim se je branil obtožb o vojnem dobičkarstvu. S prvim prizorom Scorsese afirmira njegov lik in zacementira tragično življenjsko pot, z drugim ga, simbolno, postavi v pozicijo moralnega zmagovalca, kar predstavlja spretno potezo, katarzičen moment, h kateremu (ameriški) biografski filmi vedno težijo.

Minili so časi, ko je Scorsese v boksarju Jaku La prepoznal perverzno-tragičen lik in iz tega lika (v antologijski sklepni sekvenci) izluščil kanček dostojanstva in humanosti.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA