nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2005, poved v sobesedilu:

Njegove filme razganja od filigransko naštudiranih kadrov in travellingov, scenografskih in kostumskih rešitev, pomembnih, sugestivnih malenkosti, ki povzemajo in ilustrirajo osrednjo motiviko; skratka, velja za perfekcionista, enega poslednjih klasičnih režiserjev ameriškega filma, razgledanega cinefila, čigar mnenja in pogledi na sedmo umetnost polnijo takšne ali drugačne dokumentarne oddaje ali filme. Prav zato preseneča, da je Letalec (The Aviator) po štirih desetletjih v filmskem poslu prvi igrani projekt, s katerim Scorsese tematizira proces filmskega ustvarjanja.

Biografije mu niso tuje; La (Pobesneli bik), Henry (Dobri fantje), Dalajlama (Kundun) so bili filmski portreti bolj ali manj znanih osebnosti; eni bolj prepričljivi, drugi manj, a Scorsese pri biografiranju nikdar ni bil bolj konvencionalen kot v primeru Letalca, s katerim življenje in delo Howarda ( Di Caprio) - ekscentričnega bogataša, dediča teksaškega inovatorja, samooklicanega filmskega producenta, občasnega režiserja, ljubimca holivudskih starlet, notoričnega fobika in introvertiranega samotarja, predvsem pa obsedenega letalca in letalskega konstruktorja - zameji med letoma 1927 in 1947.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA