nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 2004, poved v sobesedilu:
Riccardo Muti je kot umetniški vodja milanske Scale izkoristil priložnost otvoritvene predstave bogato obnovljene Scale in izbral delo, s katerim je to najlepše operno gledališče na svetu leta 1778 odprlo vrata: Salierijevo »dramma in due atti« Europa riconosciuta (Prepoznana Evropa) na libreto Mattie Verazia. Pokazal je intelektualni, civilni, etični, moralni, zgodovinski in estetsko-kulturni pogum, kot ga ne bi nihče drug.
Salieri je »odpisan« skladatelj, zlasti po Formanovem filmu Amadeus, kjer je predstavljen v najslabši možni luči v odnosu do Mozarta. Muti se je odločil, tako kot Arturo Toscanini v dvajsetih letih, da operi vrne njeno dostojanstvo: postaviti Salierija kot italijanskega skladatelja, delujočega v glavnem na dunajskem cesarskem dvoru, na svoje mesto v glasbeni zgodovini brez kakršnih koli ozirov na kogarkoli, zlasti pa na Mozarta. Muti je bil uspešen, kljub ignoranci italijanskih muzikologov in zgodovinarjev, ki doslej niso znali reagirati na
izkrivljene sodbe o Salieriju, tako glasbeniku kot človeku.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani