nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2004, poved v sobesedilu:

Zato je evropska izkušnja s to vrsto šolstva za nas še toliko bolj poučna.

Zaostajanje lahko zlahka razumemo, če se zavemo, da smo zakonsko sprostili možnost nastajanja bolonjskih programov šele spomladi, da so akreditacije skregane z načeli Bolonjske deklaracije, saj še vedno vztrajamo na akreditaciji programov in ne le šol, dopuščamo pa nastajanje šol po regionalnih, političnih in skrajno spornih merilih, da nihče resno ne podpira prihoda tujih študentov in tujih profesorjev, kot je značilno za večino evropskih držav, da zanje ni niti prenočitvenih zmogljivosti, da posamezne šole le zaradi prestiža vnašajo novosti, ki jim številni nasprotujejo, da je poučevanje v angleškem jeziku res zelo redka izjema, zlasti na dodiplomskem študiju, da resno mednarodno akreditiranih šol v Sloveniji ni in da je šolstvo načeloma brezplačno, čeprav veliko število izrednih študentov plačuje šolnino in šole z zastonj državnimi programi ustvarjajo velike izgube, ki jih pokrivajo s plačljivimi programi.
Obstaja trg, ki ga uradno ne priznavamo, organiziran pa je tako, da konkurenca znižuje kakovost dela na šolah, prave finančne podpore študentom ni, šole še zdaleč niso mednarodne po evropskih kriterijih, sodobnih pedagoških metod je v teh šolah malo, gospodarstvo ne vidi interesa, da bi namenjalo večje denarje za te šole, »ameriških« donatorjev ne poznamo, pa tudi davčni sistem jih ne spodbuja niti z enim ukrepom, le redke šole imajo ustrezno vizijo in strateško usmeritev, v kateri so zastopani elementi globalizacije, konkurence, prijaznosti do študenta in stikov z gospodarstvom.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA