nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 2004, poved v sobesedilu:
Lani je na festivalu v Cannesu presenetljivo zmagal Gus van Sant s filmom Slon (Elephant), minimalističnim, antinarativnim vpogledom v patologijo sodobne Amerike in tamkajšnje obsesije z orožjem. Skupaj s filmom Bovling za Columbine, ki ga je predstavil leto poprej, je ameriški družbeno ozaveščeni film ponovno dobil potrebno afirmacijo.
Če primerjamo oba filma, za katera sta režiserja inspiracijo našla ob istih dogodkih, pokolu na gimnaziji Columbine, pridemo do ugotovitve, ki pri ameriških ikonoklastičnih režiserjih ni redka - da filma, vsak v svoji filmski govorici ( v dokumentarcu, Van Sant v fikciji), uporabljata paradoksni (ali vsaj nekonvencionalni) obliki pripovedovanja oziroma da prihaja do rahlo absurdne situacije: Bovling za Columbine v svoji lahkotni, eksplikativni maniri in dokaj svobodnem prirejanju dejstev (po katerem je znan) deluje precej bolj irealno, medtem ko dajejo Van minimalističen slog, odsotnost jasne pripovedi, nevsiljiva, vseskozi
gibljiva, a distancirana kamera ter igralci naturščiki vtis pristnega dokumentarca.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani