nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2004, poved v sobesedilu:



Ključno točko tega, kar poimenuje dekonstrukcija institucije umetnosti, najdeva pri Duchampu. Točneje njegovih ready-mades: radikalnih intervencijah na področje umetnosti, ki jih najlepše odslikava njegova izjava iz leta 1966: »Nisem hotel, da bi me imeli za umetnika.« A. se v želji, da bi orisal transformacije umetnosti od Duchampovega šoka novega do post- oziroma transavantgardnega šoka starega (če uporabimo lucidno oznako ameriškega teoretika postmodernizma Jencksa) transverzalno dotika opusov treh avantgard: zgodovinske od futurizma do in Kosovela; neoavantgarde npr. skupine OHO in postavantgarde oziroma retroavantgarde.

Konec umetnosti, ki je bodisi povezan s koncem metafizike (Vattimo) ali koncem totalitete (Welsch), ki je hkrati začetek postmodernizma, zariše s paradoksom dejstva, da ni predvidel, da bo konec umetnosti utegnila povzročiti njena širitev, ne pa krčenje in izčrpavanje.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA