nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2004, poved v sobesedilu:

A navzlic temu je osip romskih učencev velik: zaradi neznanja slovenskega jezika, izostajanja od pouka in učne neuspešnosti.

Najpomembnejše rešitve za večje vključevanje v izobraževanje, nekaj jih je navedla dr. Lakota, direktorica Urada RS za razvoj šolstva in predsednica komisije, ki je pripravila strategijo šolanja, so zgodnje vključevanje romskih otrok v predšolsko vzgojo (vsaj dve leti pred vstopom v osnovno šolo, najpozneje pa s štirimi leti), romski pomočnik v razredih z, uvajanje fakultativnega učenja romščine, strokovno izpopolnjevanje učiteljev, nesegregacija romskih šolarjev, temveč integracija v redne šole in ne v šole s prilagojenimi programi, in izobraževanje odraslih, ki so premalokrat vključeni v programe za poklicno izobrazbo.

Romski pomočnik v vrtcih in osnovnih šolah, zdaj jih na naših šolah prek javnih del dela pet, naj bi povezovali romske otroke in njihove starše z drugimi šolarji in starši, predvsem pa naj bi romskim učencem pomagali, da se hitreje naučijo slovenščine.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA