nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 2004, poved v sobesedilu:
Pa vendar hostije (beseda v latinščini pomeni »žrtveni dar«) zgodnji kristjani niso doživljali kot Jezusovo dejansko telo, ampak kot prispodobo duhovnega kruha in vina, ki jim ga je dal Bog skozi Sina v obljubi večnega življenja (tako izhaja npr. iz Učenja dvanajsterih apostolov /Didache/ 10, 3, iz ok. leta 120).
Transsubstanciacija ali presnovljenje - nauk, da se hostija med mašo spremeni v dejansko Kristusovo telo - je tako ostajala bolj ali manj obskurna teorija vse do lateranskega koncila (1215), ko jo je sprejel papež Inocenc III., združivši perečo posvetno potrebo po unifikaciji nauka s svojo mistično nravjo. Vse odtlej hostija ni simbol, ampak konkreten del Kristusovega telesa, v katerem se je simbolna vsebina povsem podredila konkretno materialni.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani