nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2004, poved v sobesedilu:

Človek pa je resnično svoboden le, ko sledi univerzalnosti svojega uma, ne pa naključni (tj. partikularni) samovolji, ki je v sledenju ugodjem, ki usmerjajo človeka, ravno popolna nesvoboda - in prav to je vsebina kategoričnega imperativa.

Nadalje nam avtor pove, da se Kantova Kritika razsodne moči ukvarja z estetiko, glede katere naj bi Kant »ugotovil«, da »imajo vsake oči svojega malarja«, kar naj bi med drugim tvorilo tudi temelj sodobne teorije estetike; pri tem pa ni jasno, kaj na tem svetu sploh še počnejo umetnostni kritiki!
Omenjena krilatica, ki verjetno ni nič mlajša od prve jamske risbe, dlje od Kantove intence pač ne more usekati, saj je Kant prav tu izpostavil temeljno mesto občega v estetskem (»Lepo je to, kar ugaja obče brez pojma.«



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA