nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2004, poved v sobesedilu:

Hkrati pa bi to lahko bile in bi morale biti dolgotrajne akcije, saj primer DZS, ko je pred nekaj leti zaradi popolne razprodaje pocenila svoje sicer večinoma žanrske (Grisham, Crichton ipd.) knjige na petsto tolarjev, pa pri prodaji ni bila uspešna takoj, ampak šele čez čas, kaže, da se tudi kupci knjig na morebitne nove ugodnosti brez obsežnih promocijskih akcij ne bodo odzvali takoj, ampak potrebujejo obdobje prilagajanja in aklimatizacije na spremenjene, tokrat morda boljše razmere.

Taka približno je bila logika ustvarjanja novih kupcev in bralcev knjig (poleg povsem spremenjenega koncepta skrbi za mlade bralce z veliko večjo dostopnostjo otroške in mladinske literature), ki sem jo pred dobrim letom predstavil v obširnem članku v reviji Sodobnost.
Seveda lahko izvedljivost zgornje akcije s cenovno ugodnimi klasiki prepreči še ena značilnost slovenskega knjigotrštva; to je seveda komisijska prodaja, ki v osnovi pomeni, da je lastnik knjig v knjigarni ponavadi še vedno založnik in le redko distributer knjig, skoraj nikoli pa prodajalec knjig, torej knjigarna sama.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA