nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 2004, poved v sobesedilu:
Zdi se, da Derridajev položaj filozofa, ki naj bi bil 'osvobojen [émancipant] vsake zunanje moči (ki ni posvetna), na primer osvobojen dogmatizma, pravoverja ali religiozne avtoritete' ..., navsezadnje ni popolnoma možen in gotovo nikoli ni popolnoma nevtralen, njegova 'osvobojenost' je navidezna - ostaja ideološka in je v tej drži podobna predmiselni odločitvi negativnega teologa.«
Seveda pa je treba takoj dodati, da ta slepa pega Derridajevega motrenja negativne teologije francoskemu dekonstrukcionistu ne preprečuje, da s svojimi bistroumnimi opažanji ne bi lucidno odpiral nove uvide tudi v samo bistvo apofatizma, negativne teologije, vprašanja transcendence, izrekljivosti »nadbitnostnega« in podobno. Nasprotno, Derridajeva misel - in zbornik je v tem pogledu zelo domiselno sestavljen - daje mnoge pobude za razmišljanje o naravi religioznega diskurza, jezika nasploh na mejah ubesedljivega, razmerja med besedo in dogodkom oziroma izkustvom
itn.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani