nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2004, poved v sobesedilu:

Zdi se, da Derridajev položaj filozofa, ki naj bi bil 'osvobojen [émancipant] vsake zunanje moči (ki ni posvetna), na primer osvobojen dogmatizma, pravoverja ali religiozne avtoritete' ..., navsezadnje ni popolnoma možen in gotovo nikoli ni popolnoma nevtralen, njegova 'osvobojenost' je navidezna - ostaja ideološka in je v tej drži podobna predmiselni odločitvi negativnega teologa.«

Seveda pa je treba takoj dodati, da ta slepa pega Derridajevega motrenja negativne teologije francoskemu dekonstrukcionistu ne preprečuje, da s svojimi bistroumnimi opažanji ne bi lucidno odpiral nove uvide tudi v samo bistvo apofatizma, negativne teologije, vprašanja transcendence, izrekljivosti »nadbitnostnega« in podobno.
Nasprotno, Derridajeva misel - in zbornik je v tem pogledu zelo domiselno sestavljen - daje mnoge pobude za razmišljanje o naravi religioznega diskurza, jezika nasploh na mejah ubesedljivega, razmerja med besedo in dogodkom oziroma izkustvom itn.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA