nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 2004, poved v sobesedilu:
Pisec na interpretativno »temna mesta«, ki spremljajo že nastanek koranskih besedil, še bolj pa so legitimni, a nejasni ali protislovni deli vsebin (na primer, koliko so božja sporočila neposredno povezana z Mohamedovimi konkretnimi življenjskimi okoliščinami), le opozarja, v podrobnosti, ki že stoletja zaposlujejo islamske razlagalce, pa se ne spušča; to je razumljivo, saj sta v islamu zgodovina in teologija tako prepleteni, da ene ni mogoče pojasnjevati brez druge, oboje bi torej daleč preseglo laično informativni namen. Tudi o tem, kakšna je »v resnici«, torej s stališča kritične zgodovine religij, geneza koranskih besedil, ne izvemo dosti (razen tega, da muslimanski avtorji zavračajo teorije, po katerih je islamska sveta knjiga delo več avtorjev in daljšega časovnega obdobja).
Zato pa predstavi redakcijske in kompozicijske lastnosti Korana, zlasti pa dovolj izčrpno spregovori o teološki specifiki Korana - »ki se postavi v vlogo razsodnika« - nasproti svetim
knjigam in kristjanov.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani