nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2003, poved v sobesedilu:

Pina Bausch, Teresa de Keersmaeker in Meg Stuart niso namreč le med najbolj ustvarjalnimi in vrhunskimi evropskimi koreografinjami, pač pa s pomočjo njihovega dela lahko zelo uspešno analiziramo tudi simptomatiko plesnega telesa, politiko njegove urbane in fluidne in, če si malce prisvojimo jezik evropskih birokratov, tudi združene sodobne evropske telesne podobe.

Nič nenavadnega ni, da Pina Bausch sredi sedemdesetih let 20. stoletja začenja tam, kjer je morala začeti, da bi se prava sprememba sploh lahko zgodila - sredi Nemčije, obremenjene z zelo kompleksno zgodovino sodobnega plesa -, in zareže v uprizarjanje telesa z direktno politično gesto. Ekspresivnost telesa ni več razumljena kot osvobojena enotnost med znotraj in zunaj telesa, kot skrivnostno ujemanje, ki ga lahko detektira nezmotljivi občutek koreografa, kot ekspresivnost, ki se v svojem ujemanju lahko hitro poenoti v enostavno simboliko vsezajemajočih in totalitarnih znakov.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA