nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2003, poved v sobesedilu:

Temu postavlja nasproti (z opiranjem predvsem na Husserla, pa tudi Heideggra in delno Gadamerja, med novejšimi avtorji pa Waldenfelsa) filozofijo medkulturnosti, ki sicer priznava razlike, a se obenem ne odreka tudi momentu identitete, predvsem pa tematizira vprašanje sredine, tiste nereflektirane vmesnosti, ki jo implicira že pojem življenjskega sveta. najprej aplicira Husserlovo fenomenološko epoche (znamenito »postavljanje v oklepaje«) na področje medkulturnosti (»Sleherna kulturna identiteta je aficirana s pozabo sveta svoje identitete, sredine, ki jo dela različno in dostopno za druge s tem, da jo posreduje v drugo.«) in nato demonstrira, kako koncept medkulturnosti (interkulturnosti) pravzaprav izhaja iz temeljnega fenomenološkega in hermenevtičnega dejstva, da razlike (tudi kulturne) niso posledica tega, da bi imeli fenomeni enotne ali različne pomene, ampak da »enotnost in razlika deluje v fenomenih samih, kolikor ti po-menijo v menjenju delujoče 'zavesti'. Menjenje-delovanje zavesti je zato zmeraj predhodno vpeto v razumevanje, ki izkazuje to ali ono interesno situacijo v svetu.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA