nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2003, poved v sobesedilu:

(V ta argumentativni niz sodi tudi Spinozovo mnenje o obredih in prilikah: obredi »ne zadevajo božje postave«, ker so kulturno specifični, ne univerzalni, prilike in svetopisemske zgodbe pa so le za neuko ljudstvo, ki ne premore dovolj razumskega spoznanja; »vera v zgodbe, kakršne najsi bodo, ne zadeva božje postave in samih po sebi ne dela ljudi blaženih«.)

Spinoza, ki je zagovarjal, da je treba Sveto pismo razlagati iz njega samega, je tako že s tem argumentom omajal njegovo dogmatsko avtoriteto.
Naslednji korak pri tem, tako upravičen, da ga je v precejšnji meri upoštevala tudi biblicistika, je historično-kritično, filološko in tudi že diskurzno-kritično branje Biblije.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA