nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2003, poved v sobesedilu:

So nacionalni reprezentativni kriteriji, za katerimi naj bi stala državna kultura, tako močni, da bi ob potrditvi le-teh tudi s strani muzejsko-galerijskih strokovnjakov vzdržali in vzdrževali zdravo klimo prav na umetnostnem tržišču?

V določenem smislu se je letošnji baselski sejem moral soočiti prav pri iskanju odgovorov na prejšnja odprta vprašanja z »nepreglednostjo«, ki je (žal) krepko zavela iz letošnjih beneških Arsenalov (bistveno več kot iz nacionalnih paviljonov v Giardinih).

Selekcija 270 galerij iz vseh kontinentov (od 930 prijavljenih), ki jim je poseben odbor odobril (proti plačilu) razstavljanje na sejmu, 17 samostojnih predstavitev še neuveljavljenih mladih umetnikov iz desetih držav pod nazivom Stališča v obeh nadstropjih razstavne hale na eni strani ter (spet) izbor avtorjev, ki so najbolj zaznamovali zadnja tri desetletja, v soočenju s 55 izbranimi projekti mladih ustvarjalcev, ki so jih (najprej prek 100) predlagale posamezne galerije, in med katerimi sta velik prostor dobila sploh edina slovenska umetnika na sejmu in v neposredni bližini umetnikov Anisha Kapoorja, Segala in Acconcija na predlog newyorške galerije Protech: v takem obsegu je bil vsebinsko izpolnjen letošnji sejemski prostor, potem ko se obiskovalcem nudili še druge izvensejemske prireditve (nova stavba pod nazivom Schhulager - fondacija tokrat z reprezentančno retrospektivo vsestranskega nemškega umetnika in sodobnega, fondacija Beyeler z izborom klasičnih modernistov, Muzej Tinguely z izvrstno razstavo pokojnega ruskega slikarja iz revolucijskih časov Punija).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA