nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2002, poved v sobesedilu:

Kaj je danes s Hazari, ki so v sedemdesetih letih iz Pavićevih »sanj« prikorakali v srbsko in svetovno literaturo kot zgolj eksotično ljudstvo, danes, po srbski vojni epizodi v devetdesetih, pa jih razumemo drugače in je govorjenje o njihovi sanjski eksotiki postalo vprašanje, povezano z dobrim okusom. Kaj je danes z gledališčem, kakor ga je v osemdesetih lansiral, zlasti z uprizoritvijo Svetinove Šeherezade v Slovenskem mladinskem gledališču, in z njo za nekaj časa dobesedno zapečatil - kakor pred njim s Krstom pod - celo generacijo prihajajočih mladih režiserjev; ali ni estetizantni barok v času sprememb, ki so doletele tako našo ožjo bivanjsko krajino kakor globalizirajoči svet, popoln anahronizem, ki se ga režiser sicer do neke mere zaveda in vanj v ta namen implementira tako socialne kot politične »vsadke« ter z njimi ohranja videz aktualnosti, vendar še vedno ostaja najbolj doma v popolnoma benignem svetu oniričnega esteticizma. In - končno - kdo sploh je: ali še vedno čudežni in prijazni deček iz province, ki ji je za kratek čas podelil status (gledališke) metropole, ali res naslednik v hamburški Thalii, ali pa morda vendarle skrajno skrivnostni, a v resnici nikdar realizirani filmski režiser, ki mit o »svojem« filmu ohranja v nedogled, pri tem pa proizvaja še serijo novih (najbolje jih ponazarja naziv njegove nove kompanije: Theaters, Pandurjevi teatri ...), medijsko očitno vselej hvaležnih bajk ... je torej še vedno oseba-dogodek, ki pa jo vedno bolj preglasujejo (praviloma neodgovorjena; iz intervjujev jih navadno izloča) vprašanja, in se spreminja v osebo-vprašaj: ne več retorično, temveč konkretno vprašanje, na katero bo nekoč (v novem letu?) moral nedvoumno odgovoriti.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA