nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2002, poved v sobesedilu:

»Fenomenologija slovenskega duha«, ki jo zazna v Korunovih režijah slovenske dramatike, je tako lahko zgolj hipoteza, izražena z vprašanji (torej zgolj v interpretativnih izhodiščih), ki bi jo moral avtor v »naslednji« monografiji o še razviti.

Če je pomanjkljivost prispevkov, kakršen je, striktno kronološki pristop (z izjemami) ter razbiranje pogosto linearnega razmerja med uprizoritvijo (ali še bolje: spominom nanjo) in njenimi kritiškimi odzivi (pred to metodo niso imuni tudi nekateri drugi zapisi), pa je njegova dobra stran ta, da Korunovo delo nenehno postavlja tudi v jugoslovanski kontekst (čeprav je zunaj Slovenije režiral izjemno redko, pa je bil njegov vpliv na gledališče v jugoslovanskem prostoru velik) in da v prehodih iz obdobja v obdobje (pri čemer se Korunova lastna periodizacija ne prekriva vedno s tisto, ki jo zazna) analitične izsledke kljub vsemu strne v načelnejša teoretska spoznanja. Prednost prispevka Predana (naslov njegove monografske »naloge« je in svetovna dramska klasika) je v preseganju kronološkega pristopa, nadalje v tem, da Korunovemu opusu pogosto prilaga evropske gledališke zglede, praviloma pa je nanj pozoren tudi glede na sprotni oz. aktualni gledališko (oziroma družbeno) politični kontekst.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA