nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2002, poved v sobesedilu:

Sodobni paradoks je v tem, da dostopa do medijev ne omogočajo novinarji ali uredniki, ampak ga prodajajo lastniki ‒ in sicer oglaševalcem, ne državljanom.

Kot pravi kodeks v preambuli, morajo novinarji sicer tudi »braniti pravico do izražanja mnenj«, vendar le pod pogojem oziroma s posebnim ciljem, »da bi zagotovili pravico javnosti do obveščenosti«, kar v praksi lahko pomeni, da tako kot nekoč novinarji danes kličejo: »Dajte meni pravico, da svobodno povem svoje mnenje!« in pravico »branijo« pred tistimi, ki jim jo lahko omejujejo ‒ medijskimi lastniki in sodniki. Vse naslednje norme kodeksa slovenskih novinarjev zadevajo (zahtevajo) le rutinsko usposobljenost novinarja (da npr. preverja in ne ponareja dejstev, ne plagira, ne zlorablja informacij, se ne da podkupiti), ki opredeljuje profesionalnost na najnižji (nekdaj cehovski) ravni.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA