nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 2002, poved v sobesedilu:
/ Sade je igra o revoluciji in revolucionarjih, in več, igra o sesutju vsakršnih ideoloških mehanizmov, ki se v predsmrtnih krčih izrekajo (tako pragmatično kot ontološko) skrajno napeto in zares, kot absolutno stališče, ki pa (če se nekoliko poigramo z etimologijo) - izrečeno z razrahljane podlage - ni nikdar več tako trdno, kakor se zdi, temveč zdrsne v relativno, v mimikrijo in norost, v ludistično igro oziroma teater par excellence. Revolucionarne parole, deklarirane tako z »brechtovsko« angažirane Maratove kot nasprotne, individualistične de Sadove strani, so sicer (ozvočeno) glasne, kar se da, vendar se sproti izgubljajo v »kaosu« uprizoritve, v njeni »norosti«, ki pa ni zgolj kaos oz. norost vseh Weissovih izvorov, temveč kaos in norost (sodobnega) sveta kot takega. V njem se zdaj na sinhroni, zdaj na diahroni osi mešajo različni uprizoritveni stilemi, od rituala do politične drame, od cirkuške groteske do epske distance, od naivno karikiranega senčnega gledališča
do sofisticiranega dramskega disputa, od reinterpretacije »matere« vseh modernih revolucij do simulacije antiglobalističnih protestov.slogovno nasičenost pa v zanesljiv dramaturško-mizanscenski niz postavlja zlasti glasba oziroma njena igralsko-režijska (v koreografiji) uporaba.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani