nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2002, poved v sobesedilu:

Body je v resnici ženska, bi lahko rekli, in ni čudno, če je Jonesova na več mestih (skupaj s predhodnicami in somišljenicami) kritična do modela umetnika v zahodni kulturi: beli moški subjekt iz zgornjega srednjega razreda; maskulinizem pa - poleg rasizma, homofobije in razredne obremenjenosti - očita tudi »objektivni« estetski presojevalnosti in umetnostnozgodovinski narativnosti.

Čeprav knjiga noče biti zgodovina performansa ali body arta (razmerje med obema pojmoma je morda edino mesto v knjigi, ki ni do kraja razjasnjeno; knjiga se ukvarja predvsem z »likovnim« performansom šestdesetih in sedemdesetih let, čeprav je res, da se oba pojava zlasti v devetdesetih letih povežeta v enotno »likovnoteatralno« performativno formo), temveč študija, »ki preučuje načine, kako body radikalno razpravlja o strukturah razlage, ki oblikujejo naše razumevanje vizualne kulture«, skoznjo vendarle lahko razberemo njegov razvojni lok. Ob koncu sedemdesetih let se je tako body preobrazil v performativna fotografska dela ali v pripovedne prakse ter se oddaljil od uprizarjanja telesa/jaza.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA