nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2002, poved v sobesedilu:

V performansu se tudi sicer kaže nekaj ženskega: body »aktivira posebno, kulturno kodirano (in nevarno) 'žensko' razmerje, ki zaznava in udejanja telo/jaz kot vselej že implicirano v drugačnosti«, ženska po Jonesovi prikazuje temeljno inkoherenco jaza, čemur se moški upirajo; ženske so »nenehno prisiljene upoštevati svoj družbeno vpisani manko«. Body je v resnici ženska, bi lahko rekli, in ni čudno, če je Jonesova na več mestih (skupaj s predhodnicami in somišljenicami) kritična do modela umetnika v zahodni kulturi: beli moški subjekt iz zgornjega srednjega razreda; maskulinizem pa - poleg rasizma, homofobije in razredne obremenjenosti - očita tudi »objektivni« estetski presojevalnosti in umetnostnozgodovinski narativnosti.

Čeprav knjiga noče biti zgodovina performansa ali body arta (razmerje med obema pojmoma je morda edino mesto v knjigi, ki ni do kraja razjasnjeno; knjiga se ukvarja predvsem z »likovnim« performansom šestdesetih in sedemdesetih let, čeprav je res, da se oba pojava zlasti v devetdesetih letih povežeta v enotno »likovnoteatralno« performativno formo), temveč študija, »ki preučuje načine, kako body radikalno razpravlja o strukturah razlage, ki oblikujejo naše razumevanje vizualne kulture«, skoznjo vendarle lahko razberemo njegov razvojni lok.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA