nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2002, poved v sobesedilu:

Vendar smo le redko priča vrhunskemu produktu, ki bi mu uspelo redefinirati pojem »črnega« filma in nadgraditi konstante, uveljavljene od štiridesetih let dalje. Memento, drugi film angleškega režiserja, njegov holivudski prvenec, ki ga je spisal skupaj z bratom Jonathanom, bo brez dvoma uvrščen med prelomne filme žanra; ne zavoljo svoje turbulentne strukture in načina pripovedovanja (zgodba filma se namreč vrti nazaj, od konca proti začetku), ki v principu ne prinaša bistvenih novosti (spomnite se korejskega hita Peppermint Candy, 1998), čeprav je več kot razburljiva, temveč zaradi vzpostavljenega odnosa med filmom, njegovim junakom in gledalcem, kar Mementa ne uvršča med popularne oznake t. i. neonoirja, temveč prej metanoirja.

»Stanje« Shelbyja (Guy Pearce), nesrečnika, ki od ženine nasilne smrti naprej trpi za redko obliko amnezije, zaradi katere njegov spomin ni zmožen ohraniti aktualnih dogodkov (ti izginejo po nekaj minutah), je v prvi meri izvrstno dramaturško orodje, saj režiserju dovoljuje neskončno poigravanje z junakovo (in gledalčevo) percepcijo, še bolj pa trdna osnova za drugo dimenzijo, ki v sozvočju z drugo epizodo (ta se v črno-beli različici simultano dogaja v kronološko pravilnem zaporedju in pripoveduje o dogodkih pred umorom) zaokroža impresivno in zapleteno konstrukcijo filma.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA