nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2002, poved v sobesedilu:

Pri obredih zdravljenja kot tudi po smrti skuša zdravilec najti vzroke bolezni tako, da se pogovarja z duhovi in najbližjimi sorodniki. Četudi verjamejo, da so zdravljenja v zelo oddaljenih zdravstvenih centrih sicer učinkovita, pa so prepričani, da ko je bolezen najhujša, takšna zdravljenja žal Ambonwarijcem ne morejo pomagati, saj imajo »tradicionalno« oziroma »kulturno« bolezen (bolezen, ki izvira iz njihovega načina življenja in običajev).

Ambonwarijci razumejo svoje telo, za katero nimajo besede v svojem jeziku, v dveh vidnih značilnostih: koži - mrtvo telo je nevredna gola koža (kambra arim), ki ji nekaj manjka - in dejavnosti; slednja je določena s kayem (bit, bitje) in je podaljšana na predmete, ki jih človek uporablja pri posameznih dejavnostih, npr. veslo in oseba postaneta eno v smislu kaya, načina veslanja kanuja.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA