nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2001, poved v sobesedilu:

Blanchot ne hlepi po učinku, noče zaslepljevati s paradoksnimi obrati, ampak ohranja budno le svoje mišljenje: pri tem paradoksno zrenje ne zlorablja duhovitosti in se ne izgublja v gostobesednosti, ampak notranja protislovja »« misli stke v njeno najznačilnejšo svojskost. Avtorji oziroma njihovi teksti - pesniški, filozofski, mistični, erotični - Blanchotu ne rabijo kot izhodišče za izlet v lastno filozofijo, ampak kot predmeti, ob katerih izpraznjuje in umirja svoj pogled.

Zasledovanje temeljnega toka, globinske strukture branega, se izraža v na videz jasnih stavkih, ki pa vselej nekako brez konca ne odmikajo le branega avtorja, ampak spodjedajo tudi sami sebe, najsi piše o pisateljih (»Kdor bere Kafko, se je torej prisiljen spremeniti v lažnivca, vendar ne v popolnega lažnivca«), filozofih (»Temeljna poteza Nietzschejeve resnice je v tem, da jo lahko razumemo le napačno, da je predmet neskončnega nesporazuma«) ali duhovnih avtorjih ( »o skritem Bogu govori odkritosrčno, z gotovostjo in pri tem pozablja, da prav ta nediskretnost skorajda povsem razvrednoti vse, kar govori«).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA