nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2001, poved v sobesedilu:

To pa je tema, s katero je Freud - naj ga ocenjujemo z lacanovskega, filozofskega, biološko-redukcionističnega ali zgolj življenjskega stališča - posegel bržkone najgloblje, k tistemu, kar je tudi pred nezavednim, kar je predhodno tudi vsakršni konstituciji jaza - k življenju: »Ta boj /namreč med erosom in smrtjo/ je bistvena vsebina življenja nasploh«.

Misel o življenju kot boju med nagonom življenja in nagonom smrti seveda ni teza Nelagodja v kulturi, temveč že spisa Onstran načela ugodja.
Vsebine tega Freudovega najbolj spekulativnega spisa tu seveda ne moremo obnavljati, to, kar je pomembno za razumevanje gornje teze, pa lahko na kratko in nekoliko poenostavljeno povzamemo takole: nagon po ugodju, sreči, življenju se nam zdi nekako samoumeven in naraven (Freud ga je sprva celo imel za absolutno normo); toda obstajajo posebej trdovratni nagonski mehanizmi, po svojem bistvu destruktivni, ki jih z nobeno razlago ni mogoče razumeti kot nagone življenja.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA