nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2001, poved v sobesedilu:

Že v tridesetih letih 20. stoletja je, eden od začetnikov sodobne plesne kritike, opozarjal na neustreznost izraza moderni ples, ki da ni sinonim za (tedanji) sodobni ples. Copeland, profesor za gledališče in ples na ameriškem Oberlin College, in Sally Banes, profesorica zgodovine gledališča in plesnih študij na ameriški Wesleyan University, v prehod med moderno in postmoderno v sodobnem plesu postavljata Mercea Cunninghama. Copeland Cunninghamovo paradigmo, vzpostavljeno v razliki do Graham in modernega plesa, primerja s sočasnim procesom v vizualni umetnosti, in sicer z Rauschenbergovim odklonom od abstraktnega ekspresionizma, saj gre v obeh primerih za kritiko »naravnega«. Cunningham je »naravni« gravitaciji telesa graham tehnike postavil nasproti telesno lahkotnost in hitrost ter s tem, kot ugotavlja Copeland, prvi v celoti deprimitiviziral ples.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA