nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 2001, poved v sobesedilu:
Kljub vsemu mu je uspevalo v mnoge mehiške produkcije vstavljati svoje konstante, predvsem prezir do aristokracije (Veliki lahkoživec, uničenja) in duhovščine (Nazarenec, puščavnik), medtem ko lahko »nadrealistične« oziroma sanjske elemente najdemo v sicer nedodelanih, a simpatičnih komedijah V nebo vzeta ali Iluzija se vozi s tramvajem. Logika mehiških komercialnih zahtev Buñuelu pač ni dovoljevala posebnih avtorskih posegov, zato je moral tovrstne elemente v filme tihotapiti. Drži, njegovo mehiško obdobje je nekonsistentno in žanrsko karseda raznoliko, a kakor koli so ti filmi občasno naivni in površni, se Buñuel nikoli ni odrekel svojim načelom: »Edino stališče, ki ga sprejemam, je moralno in ne estetsko, kar pomeni, da pri ustvarjanju odklanjam vse, kar bi bilo v nasprotju z mojimi nazori.«
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani