nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2000, poved v sobesedilu:

Ne verjamem, da je v količini in globini znanja, ki se desetletja po maturi še drži dijakov enih ali drugih tipov šol, kakšna bistvena razlika. Oziroma: če že je razlika, potem ni rezultat razlike v kvaliteti znanj, ki sta jih koncepta podajala ‒ če verjamemo, da je znanje recimo latinščine apriori bolj kvalitetno od kakšnega bolj trivialno praktičnega ‒, temveč je rezultat pedagoškega pristopa in ideološke simbolike šolskega sistema, v kakršnem sta tipa šol delovala in ga tudi sama reproducirala.

Srednja šola je kot izkušnja bistvena ne v izobrazbenem smislu, temveč predvsem v socialnem: mladega človeka opremi s temeljnimi družbenimi parametri, ki jih poznejša obdobja ‒ vključno z eventualnim študijem in neskončno bolj zapletenimi situacijami, v katerih se lahko znajdemo ‒ samo utrjujejo in dopolnjujejo, ne pa tudi v temelju definirajo.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA