nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2000, poved v sobesedilu:

Med obiskom v Ameriki se je te tedne dolgo pogovarjal s predsednikom Clintonom, ki ga je potem imenoval »stari prijatelj«, senator Jessie Helms, ki redkokdaj izrazi brez rezervno simpatijo do kogarkoli, je obljubil, da bo »do zadnjega diha branil načela tega prefinjenega in čudežnega človeka«, Whoopi Goldberg je pela na večerji v Los, posvečeni človekovim pravicam Tibetancev, na kateri je bil dalajlama častni gost, ga je držal pod roko v simboličnem pohodu od Bele hiše do kitajskega veleposlaništva v Washingtonu, s katerim so oblasti v Pekingu pozvali na dialog o tibetanski kulturni avtonomiji, pa tudi številni drugi ugledni politiki in hollywoodski budisti so stali v vrsti, čakajoč na svojo minuti razsvetljenja, ki ga prinaša duhovnik v obleki barve burgundca.

Ob vseh priložnostih se je dalajlama dotikal točke, ki jo živčni sistem sodobnega Zahoda najbolje prepoznava: podpora globalizaciji, posebej odpiranju vrat Svetovne trgovinske organizacije LR Kitajski, saj bi to lahko prineslo pozitivne politične spremembe, toda z zahtevo po ohranitvi tradicionalne tibetanske kulture, na kateri temelji identiteta, potem pa tudi obstanek malega himalajskega ljudstva. Tibetanski »živi bog« je tudi sam na določen način simbol trenda medcelinskega in medkulturnega povezovanja sveta, saj je uspešno dokazal, da je veliko razlogov, da bi v Hollywoodu verjeli v lamaizem, da ni razloga, da v Belo hišo ne bi prišli v obleki in kravati, temveč v budističnih haljah, ki bodo vedno označevale posebnost njegove vere in naroda, da pa je prav tako pripravljen vedno potrditi, da je usoda Tibeta odvisna od pozornosti mednarodne skupnosti, ki bi morda še lahko zaščitila himalajsko Shangri-Lo pred brezbožno komercializacijo in biološko premočjo številnih kitajskih.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA