nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2000, poved v sobesedilu:



Percepcijski obrat, ki ga je umetnik omenil v enem od pisem kustodinji muzeja v Tel Avivu (»Ko se ob srečanju z umetniškim delom gledalec vpraša, kaj je to, kar gleda, mu delo odvrne: kdo pa si ti?«) in v procesu katerega se gledalec zave, da delo ne govori več o umetniku, temveč predvsem o gledalcu, je ena od značilnosti Chenovih del. Soroden je novejšim literarnim teorijam, v katerih se vloga avtorja zmanjšuje (ali celo popolnoma izgine, v primeru Barthesa), bralec pa nenadoma postaja konstitutiven element, skozi proces branja namreč omogoča obstoj literarne umetnine. Zaradi želje po večji angažiranosti gledalca v vizualni umetnosti se je konceptualna umetnost začela razvijati v smeri performansov, ambientalnih instalacij, interaktivnosti in manipulacije z gledalčevimi čuti kot najpomembnejšim posrednikom informacij.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA