nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2000, poved v sobesedilu:

Nadškofove izjave, posebej zadnji dve, definicija o »šoli, ki ni naša«, in druga iz njegovega mariborskega predavanja, ki je zbudila manj pozornosti, a je prav tako zanimiva, namreč, da »je Cerkev tista, ki v ta (slovenski, op. avt.) prostor vnaša vrednote«, podprta z vprašanjem: »Si predstavljate, če bi leta 1952, ko so ukinili verouk v šolah, Cerkev nehala poučevati, če bi Cerkev takrat nehala oznanjati božjo besedo in božje zapovedi, kaj bi danes ta narod bil?«, zelo jasno kažeta na metodo, kako uresničiti omenjeno ambicijo: oprijeti se je spet treba dobro znanega »ločevanja duhov« oziroma idejne diferenciacije in z njim uresničiti integristični koncept družbe pod vrhovnim nadzorstvom katoliške Cerkve. V današnji Evropi, v času poglobljenih razprav in truda za strpnost in sožitje med različnimi kulturami in verami, ni mogoče najti tako visokega cerkvenega dostojanstvenika na tako pomembnem položaju, ki bi že leta dolgo v izjave o ljudeh in zadevah svojega naroda vpletal takšne besede, kot so »nemški ovčar« in »dresura«, ki bi s tako lahkoto postavljal enačaj med splavom in nizko rodnostjo, ki bi znal tako zviška odrediti, kateri njegovi sonarodnjaki so pravi in kateri ne, in ki bi v zvezi z ustavo svoje domovine, katere ugledni predstavnik je, uporabljal oznako »sramoten«. Ni ga mogoče najti, ki bi v tujem tisku jadikoval in pral domače perilo, in ni ga, ki bi tako jasno povedal, da smo »mi« edini pravi in da se bomo z »našo« dragoceno ideološko prtljago tudi uveljavili in končno postavili stvari na svoja mesta, se pravi, jih »ponašili«.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA