nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2000, poved v sobesedilu:

Zadeva ni pomembna samo glede aktualne teme o nekdanjih grehih, ampak predvsem zato, ker ponovno zastavlja vprašanje: je dogmam, ki jih je Cerkev ustvarila v času in razglasila za versko resnico, raznim enciklikam in drugim navodilom papežev res mogoče pripisati absolutno veljavo oziroma se jim je treba kot vernik brezpogojno podrediti ali pa gre za relativno presojo, ki potemtakem ne more biti temelj takšne podreditve? Kako oceniti, recimo, papeža. (vladal 1823-29), ki je prepovedal cepljenje proti črnim kozam, ker da je »proti naravi«, in obsodil doktrino o enakosti oziroma enakovrednosti verstev, če sta že lep čas cepljenje in ekumensko gibanje za Cerkev zelo naravni dejstvi? Kaj storiti, če sta papeža XIV. v encikliki »Mirari vos« leta 1832, in IX. v encikliki »Quanta cura« leta 1864 svobodo vesti najodločneje odklonila, danes pa jo papež II. omenja kot eno temeljnih človekovih pravic?



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA