nova beseda
iz Slovenije
René Descartes: Kompendij o glasbi, poved v sobesedilu:
Descartes si je pod pojmom subjekta predstavljal najbrž isto kot Zarlino, čeprav pri Zarlinu subjekt kompozicije ni omejen na tenor; da ga je Descartes, sledeč verjetno nekemu drugemu, neugotovljenemu viru, pripisal prav tenorju, ni utemeljeno v glasbi njegovega ali njemu neposredno predhodnega časa, pač pa v zgodovinskem razvoju štiriglasnega stavka oz. v zgodovinski vlogi tenorja, ki je bil v srednjeveškem večglasju, zlasti v tradiciji srednjeveških motetnih in mašnih kompozicij, načeloma nosilec prevzetega glasbenega gradiva, se pravi tistega, ki ga je skladatelj najprej določil in oblikoval. Na podoben način nesodoben je tudi Descartesov pogled na naslednji glas,, poimenovan v Kompendiju s starim izrazom kontratenor. Po Descartesu je njegov namen ta, da skrbi za raznolikost, in sicer s protipostopi, se pravi s tem, da se giblje v drugačne smeri kot ostali glasovi.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani