nova beseda
iz Slovenije
René Descartes: Kompendij o glasbi, poved v sobesedilu:
Pri dejanskem komponiranju je subjekt potemtakem tisto, kar skladatelj najprej določi in česar nadaljnja skladateljska izpeljava privede do dokončnega glasbenega dela. Kot tak je subjekt kompozicije ali njenega odseka nekaj, kar bi bilo mogoče primerjati, čeravno ne enačiti s pojmoma motiv in tema. Descartes si je pod pojmom subjekta predstavljal najbrž isto kot Zarlino, čeprav pri Zarlinu subjekt kompozicije ni omejen na tenor; da ga je Descartes, sledeč verjetno nekemu drugemu, neugotovljenemu viru, pripisal prav tenorju, ni utemeljeno v glasbi njegovega ali njemu neposredno predhodnega časa, pač pa v zgodovinskem razvoju štiriglasnega stavka oz. v zgodovinski vlogi tenorja, ki je bil v srednjeveškem večglasju, zlasti v tradiciji srednjeveških motetnih in mašnih kompozicij, načeloma nosilec prevzetega glasbenega gradiva, se pravi tistega, ki ga je skladatelj najprej določil in oblikoval.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani