nova beseda iz Slovenije

René Descartes: Kompendij o glasbi, poved v sobesedilu:

Ta in podobna razmerja po Descartesu mnogo bolj zaposlujejo zaznavajoči čut; zato so možna le, če se zaznavajoči čut more usmeriti zgolj nanje, kar pomeni, da so možna v glasbi iz samega ritma, tj. v glasbi tolkal. Ker umetna, komponirana glasba Descartesovega časa načeloma ni poznala niti glasbe tolkal niti pet- in sedemdobnosti, se je treba vprašati, zakaj so ta časovna razmerja sploh vključena v razpravo. Zdi se, da je Descartes skladno s svojim načinom razmišljanja tudi tu bolj kot glasbi svojega časa sledil deduktivnemu izpeljevanju sklepov na osnovi svojih aksiomov, in sicer sedmega, po katerem mora biti, če ga prosto povzamemo, zaznavajoči čut obremenjen do prave mere: Ker v glasbi tolkal ni intervalov, so njena ritmična razmerja potemtakem lahko bolj zapletena.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA