nova beseda
iz Slovenije
René Descartes: Kompendij o glasbi, poved v sobesedilu:
Temu sledijo splošna izhodišča, aksiomi, iz katerih je izpeljano nadaljnje razpravljanje in na katere se nadaljnje razpravljanje tudi sklicuje. Ker je že v uvodu povedano, da dosega glasba svoj namen s časovno in intervalno raznolikostjo, s tem, da se razlikujejo tako po dolžini kot po višini, je osrednji, jedrni del traktata posvečen ritmu in intervalom; razmeroma kratki razpravi o ritmu sledi obsežno razpravljanje o intervalih; intervale Descartes razumeva z ozirom na njihovo funkcijo v glasbenem stavku, zaradi česar jih deli v konsonance, sekunde, "stopnje", kot jih imenuje, in disonance. Ker se pri obravnavi sekund Descartes ustavi ob vprašanju delitve oktavnega prostora in ker mu sekunde niso le eden od intervalov, pač pa tisto, kar predstavlja končno delitev tonskega sistema, je poglavje o sekundah daleč najobsežnejše.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani