nova beseda iz Slovenije

René Descartes: Kompendij o glasbi, poved v sobesedilu:

Zunanji razlog za to je mogoče videti v dejstvu, da je Descartesovo glasbenoteoretsko delo že po obsegu mnogo manjše od del imenovanih in nekaterih drugih glasbenih teoretikov dobe in da se z izjemo nekaj drobnih izjav Descartes z glasbeno teorijo kasneje ni več ukvarjal. O Descartesovem Kompendiju so se sicer izrekale različne sodbe, navdušujoče, pa tudi izražajoče razočaranje; prav tako so bili nekateri vsebinski deli Descartesovega spisa natančno preučeni in razloženi, tako npr. Descartesova razlaga ritma; a v svoji celostnosti Descartesov Kompendij v sodobnem glasboslovju ni uzaveščen kot vidno glasbenoteoretsko delo zgodnjega 17. stol.

Ob taki sodbi se lahko vprašamo: Kako bi mogel dvaindvajsetletni mladenič, ki mu niti takrat niti kasneje glasba ni bila prvo, prispevati h glasbeni teoriji, s katero se je seznanil zlasti s prebiranjem njemu dostopnih glasbenoteoretičnih spisov, kaj razpoznavno novega, kaj takega, kar bi že na prvi pogled izstopalo iz glasbenoteoretske topike časa, saj bi za to potreboval najbrž globljo in dolgotrajnejšo izkušnjo z glasbo?



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA