nova beseda iz Slovenije

René Descartes: Kompendij o glasbi, poved v sobesedilu:



A tudi z glasbeno teorijo in njeno zgodovino ukvarjajoče se glasboslovje v Descartesovem Kompendiju ni našlo veliko; Descartes se navadno ne omenja v družbi največjih imen glasbene teorije poznega 16. in prve pol. 17. stol., kot so G. Zarlino, J. Burmeister, M. Praetorius, A. in M. Mersenne, s katerim si je Descartes dopisoval, mestoma pa se celo zdi, da se omenja zgolj zaradi svoje siceršnje slave. Zunanji razlog za to je mogoče videti v dejstvu, da je Descartesovo glasbenoteoretsko delo že po obsegu mnogo manjše od del imenovanih in nekaterih drugih glasbenih teoretikov dobe in da se z izjemo nekaj drobnih izjav Descartes z glasbeno teorijo kasneje ni več ukvarjal. O Descartesovem Kompendiju so se sicer izrekale različne sodbe, navdušujoče, pa tudi izražajoče razočaranje; prav tako so bili nekateri vsebinski deli Descartesovega spisa natančno preučeni in razloženi, tako npr. Descartesova razlaga ritma; a v svoji celostnosti Descartesov Kompendij v sodobnem glasboslovju ni uzaveščen kot vidno glasbenoteoretsko delo zgodnjega 17. stol.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA