nova beseda
iz Slovenije
René Descartes: Kompendij o glasbi, poved v sobesedilu:
Slednjič Kompendij o glasbi - z izjemo nekaterih o tonu in intervalih razpravljajočih odstavkov - tudi ni spis s področja fizike ali naravoslovja, da bi bila njegova vsebina zanimiva s stališča zgodovine naravoslovnih ved, s tem pa - kot primer razpravljanja o fizikalnih vprašanjih - tudi s stališča filozofsko usmerjene teorije znanosti. Filozofsko ukvarjanje z Descartesovim Kompendijem, kamor lahko prištejemo tudi izvirno slovensko filozofsko delo, obsega tako le majhno število razprav.
A tudi z glasbeno teorijo in njeno zgodovino ukvarjajoče se glasboslovje v Descartesovem Kompendiju ni našlo veliko; Descartes se navadno ne omenja v družbi največjih imen glasbene teorije poznega 16. in prve pol. 17. stol., kot so G. Zarlino, J. Burmeister, M. Praetorius, A. in M. Mersenne, s katerim si je Descartes dopisoval, mestoma pa se celo zdi, da se omenja zgolj zaradi svoje siceršnje slave.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani