nova beseda
iz Slovenije
Emil Hrvatin, ur.: Teorije sodobnega plesa, Maska, 2001, poved v sobesedilu:
Keats je slišal Hazlittovo predavanje v tem smislu in prišel do sklepa, da mora biti pravi pesnik kameleon, da mora "enako uživati pri snovanju Jaga kot Imogena". Shakespeare odreka zvestobo tako načelu refleksije (imenujmo ga Hamlet-v-samogovoru) kot improvizacije (imenujmo ga Jago). Bil je vrhunski zgled tega, čemur je Keats pravil negativna moč: pripravljenost zadovoljiti se s "polovičnim védenjem", ostati v negotovosti in dvomu, "brez vsakega dražljivega poseganja po dejstvih in razumu". Keats je to lastnost pojmoval kot nujni pogoj vsake velike umetnosti.
Negativna moč je bleščeča formulacija, ker vsebuje negativen in pozitiven pojem v povsem takšnem smislu kot Heisenbergovo "načelo negotovosti".
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani